zondag 17 november 2013

Babydeken als kraamcadeau


Voor een collega ben ik in februari van dit jaar begonnen met een babydeken. En omdat het natuurlijk een verrassing was, kon ik er eerder niet over  bloggen. Ze is nl. ook een van mijn trouwe volgers.

Het idee was er al eerder, denk rond oktober vorig jaar, want wat ik wilde  maken wist ik al, dat had ik  hier gevonden, maar dan de keuze: welke kleurstelling. Vind het toch altijd wel lastig, zeker als het voor iemand anders is. Maar het is gelukt.

Dus toen de bollen binnen waren, ben ik zeer ijverig begonnen.
DSC06666DSC06658

Dan het volgende: welke kleur leg ik waar???? Ik maak dan altijd foto’s om voor mezelf een beeld te vormen. Uiteindelijk vond ik de diogonale strepen (foto 3) het leukste.

DSC06667DSC06668DSC06672

En dan moet je de delen nog opspannen ! Hoe ga ik dan nu weer doen. Gelukkig had ik nog een oud prikbord in de schuur staan ( zolang dat het kurk was losgelaten van de onderkant). Helemaal prima.

DSC06689DSC06692DSC06706

Vervolgens alle vierkanten aan elkaar gemaakt.
DSC06712

Nog even gepuzzeld en wat inspiratie opgedaan in de haakboeken die ik hier hen staan. En de rand wilde ik eenvoudig houden.

Voor de warmte er een dubbele fleece achter gezet, waardoor hij voor meerdere doeleinden te gebruiken is: speelkleed, reisdeken of gewoon een lekker dekentje voor op de bank….

en het eindreslutaat:
 DSC07399
DSC07391DSC07390DSC07395DSC07394


Geen opmerkingen:

Een reactie posten