dinsdag 12 juni 2012

Yippie Yippie Yippie !!!!


Ja, ik ga het ook doen. Al weken, wat zeg ik maanden,  zie ik de meest prachtige gehaakte dekens voorbij komen. En hoe meer je speurt en in blogland “wandelt”, des te meer je ziet , en des te meer denk je: Dat wil ik ook!!! Maar dan vraag je je af: Wat wil ik dan percies ………

Nou ik ben eruit, nou ja bijna dan. De eerste bollen zijn binnen, want ik durfde ze allemaal niet in één keer te bestellen omdat ik niet bekend was met het garen, maar eenmaal ontvangen, was ik op slag verliefd en heb ik ook direct de rest besteld.

DSC05617DSC05615

Ik ben er nu al zo blij mee.

Wat betreft het patroon, daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik wil  graag de ripple van Jan Eaton zoals Lucy van Attic 24 hem gemaakt heeft. Op basis van deze gegevens heb ik ook de bollen gekocht, en een beetje extra voor het geval dat, en om eventueel de bloemenkussen ook nog te maken. Maar als je verder leest op haar site, dan lijkt attic 24 neat ripple er heel erg veel op, maar het “ritme” om het te haken schijnt volgens haar makkelijker te zijn. Ik ga het ondervinden.


alle bollen samen

Ook niet geheel onbelangrijk is de volgorde van de kleuren, want je wil natuurlijk dat het er wel zo uitziet, zoals je je voorstelt. Dus na wat foto’s en een beetje knip- en plakwerk in paint, denk ik dat ik deze gevonden heb. Maar dat kan nog veranderen, je weet het nooit.

Dit wordt het zomer-vakantieproject, dus als je mij even kwijt ben……

Maar er staan eerst nog een paar andere kleine projectjes op stapel, alvorens we hieraan mogen beginnen. Ik hoop dat ik zo lang kan wachten. Ik hou je op de hoogte.

Handtekening Blogsite roze
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten