vrijdag 9 maart 2012

Wikkelrokje in no-time



Afgelopen dagen een nieuwe uitdaging met een deadline! Soms komen de beste ideeen op het laatste moment. De jongste dochter van een van de vriendinnen van de crea-club was jarig: en wat geef je dan? Samen met een mede crea-club lid hebben we het onderstaande gemaakt. Dus weer eens achter de naaimachine.

En weer leuk geslaagd bij het plaatselijke stoffenwinkeltje met dank aan de gezellige en meedenkende dames!


Ook nog even een patroonje uitdenken en tekenen. Uitgaande dat bij een wikkelrok ongeveer 1,5 keer de lengte van de benodigde taille nodig is, moeten we 10 stukken hebben.



Uiteraard ook nog even de verdeling en in welke volgorde. Als basis gebruiken we de "lichtroze met witte stippen" omdat dit ook in de applicatie voor op het t-shirt zit.


Toch ook nog even de voorraad-dozen met lintjes doorkijken, want stel je voor dat er nog iets kan zijn dat er ook nog op of bij kan gecombineerd worden.
En ja hoor, genoeg gevonden!

Door de grassprietjes en bloemetjes op de applicatie geinspireerd hebben we op het rokje dit terug laten komen door het in het geheel af te zetten met groen stippen biaisband. En ook op de stof  "steeltjes" van organza lint te stikken.


Van verschillende lintjes en kant hebben we bloemetjes gebruikt en

Uiteindelijk is dit het resultaat geworden:



Voorzijde

Achterzijde


Combi met t-shirt

Wij, maar vooral de kleine meid die een grote Ohoooooo..... gaf toen zij het cadeau uitpakte, waren helemaal in onze nopjes dat het "project met deadline" weer geslaagd is.



3 opmerkingen:

  1. he, wat leuk dat je me gaat volgen, tuurlijk kom ik dan even buurten, ik zie al hele leuke hippe vrolijke maaksels hier...ik ga je 2de volger worden!
    groetjes Anna.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi,

    Ik zag je reactie op mijn rokje. Ik heb ook de steek van youtube. Dat rijtje wat jij denk ik bedoelt creƫer je doordat je alleen steekt in de achterste deel van de "V"...ik weet niet of je begrijpt wat ik bedoel maar anders moet je het even aangeven dan probeer ik het nog duidelijker uit te leggen.
    Succes.

    Overigens heb jij ook een erg leuk rokje gemaakt. Super!

    Groetjes Francoise

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie rok zeg. Leuke combinatie en frisse kleuren. Ik snap wel dat het meisje Ooooh riep.
    Past helemaal bij de applicatie.
    Ik ga even verder op je blog kijken.
    Groetjes Kamala

    BeantwoordenVerwijderen